FAQ - Movelo
Voor de werkgever
Movelo biedt abonnementen voor organisaties. Dus niet voor particulieren. Dit betekent dat je als bedrijf, vakantiepark of hotel fietsen bij Movelo kunt afnemen in de vorm van een abonnement. Voor een vast bedrag per maand regelen wij alles wat jij nodig hebt zoals service en onderhoud.
De minimale afname is 2 e-bikes, en er is geen maximumlimiet. Je kunt zoveel e-bikes bestellen als je nodig hebt. Wij hebben fietsen op voorraad.
Lees meer over hoe het werkt op deze pagina.
Stap 1. Kies jouw e-bike
Stap 2. Kies jouw laadoplossing
Stap 3. Kies jouw vergrendelsysteem
Stap 4. Kies jouw abonnement
Stap 5. Kies jouw extra’s
Maak gebruik van het abonnement op de manier hoe jij dit wil.
Heeft een fiets reperatie nodig? dan kan dit doorgegeven worden aan support@movelo.com of in de app. Dan zorgt Movelo ervoor dat dit snel wordt afgehandeld. In het maandbedrag is service, onderhoud en verzekering inbegrepen. Dit betekent dat een gekwalificeerde monteur naar de locatie komt om de reparatie aan de fiets uit te voeren. Dit bespaart jou de moeite van het brengen en ophalen van de fiets en zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk weer kunt genieten van je rit.
Movelo draagt bij aan het behoud van het milieu en de bevordering van duurzaamheid door middel van donaties aan Plant for Trees. Er wordt een boom gepland in jullie naam voor elke 250 gefietste kilometer.
De minimale looptijd van een abonnement bij Movelo Nederland is 6 maanden voor het flex(ibele) abonnement. Dit betekent dat je na de 6 maanden maandelijks kunt opzeggen. Dit geeft je flexibiliteit om de oplossing uit te proberen.
Kies je liever voor vastigheid en een gunstig tarief, kies dan voor ons FLAT-abonnement. Voor het dit abonnement geldt een minimale looptijd van 36 maanden. Daarna loopt het contract automatisch af. Dit langere termijnabonnement biedt een voordeliger tarief in vergelijking met het flexibele abonnement. Het is een goede optie voor degenen die van plan zijn een langere periode van de diensten van Movelo gebruik.
Movelo zorgt voor levering, installatie en ophalen van fietsen en hubs bij jullie op locatie. Na aanvraag worden de fietsen en hubs doorgaans binnen 4-6 weken geleverd door professionele installateurs. Zij zullen de installatie op locatie verzorgen, uitleg geven en ervoor zorgen dat alles naar behoren functioneert. Bij het einde van het contract worden de fietsen en hubs netjes opgehaald.
Met het flexibele membership bij Movelo Nederland kun je je abonnement op elk gewenst moment opzeggen na de minimale looptijd van 6 maanden. Na de minimale looptijd kan maandelijks opgezegd worden met een opzegtermijn van twee maanden. Voor het flat-membership eindigt het abonnement na de afgesproken contractperiode.
Na het contract heb je de mogelijkheid om het contract te verlengen, de fietsen over te kopen of ze worden opgehaald. We knappen de fietsen dan op voor een nieuwe bestemming. Dit zorgt ervoor dat er geen verspilling en op een andere manier kunnen worden ingezet!
De verzekering en het onderhoud van de fietsen worden volledig verzorgd door Movelo. De fietsen zijn verzekerd tegen schade en diefstal, dit zit bij het maandbedrag inbegrepen. Daarnaast wordt er twee keer per jaar en onderhoud uitgevoerd op jullie locatie, zodat de fietsen in optimale staat blijven.
Na tekenen van het contract, wordt er een collega/contactpersoon vanuit Movelo aan je gekoppeld. Die zal je begeleiden tijdens de implementatie. Door middel van persoonlijk contact (op locatie of online) worden alle details besproken om ervoor te zorgen dat het gebruik van de diensten precies naar jouw wens is.
Er is geen maximum aantal gebruikers voor de fietsen. Het aanmoedigen van zoveel mogelijk gebruikers bevordert de deeleconomie en beperkt de benodigde ruimte. Het delen van fietsen stimuleert duurzaamheid, efficiënt gebruik van middelen en maakt gezonde mobiliteitskeuzes toegankelijk voor een breder publiek.
Er zijn verschillende maatregelen getroffen om de veiligheid te bevorderen van onze dienstverlening. Zo kunnen de fietsen maximaal 25km per uur om ongelukken te voorkomen, de laadstations zijn veilig en voorzien van de benodigde veiligheidscertificaten. Onze hubs zorgen er voor dat de fietsen veilig en droog staan. Wanneer je kiest voor ons deelsysteem en ‘share’ abonnement zijn de fietsen voorzien van GPS, op deze manier kunnen we de fiets bij verlies of diefstal terugvinden.
Er is een breed scala aan fietsen van gerenommeerde A-merken, waaronder Gazelle, Kalkhoff, Urban Arrow en Focus. Je hebt de keuze uit verschillende typen fietsen, variërend van stadsfietsen tot mountainbikes en zelfs cargo fietsen. Dit assortiment stelt gebruikers in staat om een fiets te kiezen die het beste aansluit bij hun specifieke behoeften en voorkeuren.
We hebben verschillende oplossingen voor binnen en buiten. De hubs kunnen geïnstalleerd worden op een locatie met elektriciteit, en een internetverbinding (WiFi of 4G). Daarnaast hebben we een vlakke ondergrond nodig.
Ja, als werkgever krijg je via een dashboard inzicht in het gebruik van de fietsen, zoals het aantal kilometers en het aantal ritten. Dit stelt je in staat om leuke uitdagingen en incentives op te zetten voor werknemers.
Voor de werknemer/gebruiker
Bij schade aan een fiets kun je in de Movelo app aangeven wat er is gebeurd. Dit komt terecht bij de support desk, zodat de schade kan worden verholpen. Raadpleeg de gebruikersvoorwaarden van jouw bedrijf voor specifieke informatie over de consequenties en de stappen die je moet nemen. De gebruikersvoorwaarden zijn te vinden onder de juridische sectie van de Movelo app.
Bij diefstal van de fiets dien je dit direct te melden bij de contactpersoon van het bedrijf/exploitant waar je de fiets hebt gehuurd en aangifte te doen bij de politie. Movelo regelt vervolgens alles met de verzekering. Kosten van de diefstal kunnen variëren, afhankelijk van het bedrijf/de exploitant van de fietsen waar je de fiets huurt en de abonnementsvoorwaarden. Raadpleeg de contactpersoon op locatie of de gebruikersvoorwaarden voor meer informatie.
Met behulp van de Movelo app kun je eenvoudig een fiets reserveren voor in de toekomst of direct huren. Hiermee krijg je snel toegang tot de fietsen en kun je jouw gewenste fiets selecteren en reserveren.
Download hier de gratis app en ontdek alle beschikbare functies. Om in te loggen bij de organisatie waar je een fiets wil huren heb je een organisatie specifieke provider code nodig. Deze is te vinden op het informatiebord op locatie waar je de fiets huurt.
Bij pech onderweg kun je de hotline-functie in de app gebruiken. Deze hotline helpt je verder en biedt ondersteuning bij eventuele problemen tijdens je rit. Door contact op te nemen met de hotline kun je snel en efficiënt hulp krijgen om zo snel mogelijk weer op weg te kunnen.
Er is over het algemeen geen maximale afstand. De duur is afhankelijk van de geselecteerde huur bij de reservering.
Dit ligt aan het bedrijf waar jij de fiets huurt, het kan gratis zijn of tegen een tarief. Dit vind je altijd terug in de app.
Is jouw vraag nog niet beantwoord? Stel hem via de mail, bel ons of stuur een appje!
Algemeen nummer: +31 85 107 0000
Sales nummer: +31 85 107 0001
Support nummer: +31 85 107 0002
Mail: info@movelo.nl